22 września 2011

Pierwszy i ostatni....

Po raz pierwszy zdecydowałam się wziąć udział w liftowaniu pracy Projektantki na blogu scrapki.pl wyzwaniowo. Szkoda, że dopiero teraz, kiedy to już ostatnia edycja zabawy :P Tym razem należy zliftować cudną tagową kartkę Enczy. Encza jest jednym z moich scrapbookingowych guru, więc bardzo poważnie podeszłam do tematu.

Zawsze zastanawiam się, czym tak naprawdę jest lift, czym powinien być. Czy należy spróbować stworzyć pracę najbliższą oryginałowi? Czy może raczej należy zainspirować się kompozycją, albo kolorystyką, albo tematyką pracy? Tym razem postanowiłam stworzyć jak najbardziej podobną pracę, ale używając dostępnych mi materiałów i technik, w których czuję się w miarę pewnie. Starałam się w miarę wierni odtworzyć kompozycję, klimat pracy i taką trochę baśniowo-mroczną kolorystykę. Jest tu jednak też trochę mnie i mojego scrapowania.

Postawiłam na kremowo-szaro-turkusową kolorystykę. Tak jak u Enczy, tak i u mnie są: wycinane z papieru kwiaty, przeszycia (choć z większości zrezygnowałam, bo i tak robiłam tę kartkę przez ponad 8 godzin!!), mikrokulki, motyl, maleńkie guziczki, większy guzik, wstążka, potargane kawałki papieru, warstwy i trójwymiarowy efekt.
Największy problem miałam z motywem stanowiącym centrum kartki. No po prostu siedziałam, kombinowałam, przeglądałam wszystkie gazety, pocztówki, książki, obrazki w sieci i nie mogłam znaleźć nic odpowiedniego. Na szczęście w ostatniej chwili, gdy już już byłam bliska rezygnacji, wpadła mi w ręce mała książeczka z aforyzmami na temat czasu. Zegarek pasuje tu idealnie :) Początkowo był wyblakły i szary, ale troszkę go podrasowałam czarnym długopisem żelowym. Muszę przyznać nieskromnie, że jestem bardzo zadowolona z tej pracy :)
Mam nadzieję, że Encza nie poczuje się urażona tym liftem! Weźcie pod uwagę, że wciąż jeszcze jestem taką dość początkującą scraperką ;)

No i jeszcze tak dla porządku, żeby łatwiej było porównywać - wstawiam zdjęcie oryginału wykonanego przez Enczę:

3 komentarze:

  1. Śliczna praca, bardzo pomysłowa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie to wymyslone z tym zegarkiem. i rzeczywiście poprawienie konturów ciemniejszym kolorem ładnie skomponowało się z guziczkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajna praca, zwiera dużo ciekawych elementów:)

    OdpowiedzUsuń