6 lipca 2015

Słoneczny scrap i kurs na stemplowane kwiatki

Witajcie!

No, to rzutem na taśmę, jeszcze jedna praca na dziś :-) Oraz kolejny kurs na kwiatki - tym razem coś prostego, ale efektownego, jak sądzę :)

Upalne, pełne słońca dni, sprzyjają tworzeniu słonecznych, wakacyjnych prac. Taki właśnie jest mój dzisiejszy scrap wykonany w żółtej tonacji, specjalnie na wyzwanie Project Prezent:


z dodatkiem motyla, specjalnie z myślą o wyzwaniu w Studio75:


i odnoszący się do lipcowej tablicy Scrap Around The World:



A tak wygląda moja praca:



Połączyłam tu papiery Bo Bunny z kolekcją Splash It! ze Studia75. Dodałam tagi i napisy 7 Dots Studio, cudny żyrandol ze Scrapińca, w tle zastosowałam maskę z Agaterii.


Główną ozdobą pracy są wycięte z papieru koła oraz kwiaty - te żółte zrobiłam samodzielnie. No to teraz szybki kursik na takie właśnie kwiatki :-)

1. Kwiatki wykonałam przy użyciu stempelków z zestawu Leane Creatief - większość Scraperek pokusiła się o zakup wykrojników z tej serii, a ja, dla odmiany, nabyłam stempelki - bo były tanie :P Kwiatki odbiłam brązowym tuszem pigmentowym na żółtym papierze.


2. Następnie wszystkie kwiatki wycięłam - posłużyłam się nożyczkami do paznokci, mają zaokrąglone ostrza, więc wycinanie krzywych linii jest łatwe :-)



3. Do stworzenia jednego kwiatka potrzebne są dwa większe i dwa mniejsze kwiatuszki


4. Na jednym z małych kwiatuszków odbijamy czarnym tuszem stempelek pręciki (ten w mniejszym rozmiarze)


5. Wszystkie kwiatki "łamiemy" na środku każdego płatka, zaginając go do środka, jak na zdjęciu poniżej:


6. Sklejamy wszystkie 4 kwiatki, pilnując, by płatki kwiatka położonego wyżej pokrywały się z przestrzeniami pomiędzy płatkami z kwiatka, położonego niżej. Najpierw sklejamy dwa większe kwiatki, a na nie przyklejamy dwa mniejsze:



7. Teraz bierzemy pęsetę i zaginamy nią czubki płatków: pierwszych trzech do góry, a ostatniego - do dołu.


8. Na koniec w środek kwiatka wklejamy czarny kryształek.


9. Tak wygląda gotowy kwiatek:



A teraz jeszcze dla porównania - z lewej kwiatek z płatkami uformowanymi pęsetą, z prawej - kwiatek tylko pognieciony i sklejony. Jest różnica, prawda? :-)


Mam nadzieję, że komuś przyda się ten kursik! Pochwalcie się w komentarzach linkami do swoich prac z wykorzystaniem tutorialu :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

15 komentarzy:

  1. Wow, so bright and colorful layout! Love the photo:) Thanks for playing along with us at SATW.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bardzo mi się podoba :) będę gościć często u Ciebie Kasiu, uczę się

    OdpowiedzUsuń
  3. super, świetny kursik, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Those flowers are gorgeous! Wow! How patient you are! Your layout is wonderful! Thanks for playing along with us at SATW.

    OdpowiedzUsuń
  5. Your page are brillant and I love the tutorial !! thank you for joining us at SATW xx

    OdpowiedzUsuń
  6. am in love with your flowers! This is soooo pretty!!

    OdpowiedzUsuń

  7. Beautiful layout !! I love it !! Thank you for playing at SATW :)
    Lydie Denis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak już pisałam na FB, kursik świetny i niedługo poczynię jakieś kwiatuchy z niego ;)
    A słoneczny scrap - przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Love this! Your composition is fantastic! Love the circle elements throughout! stunning stamped flowers! All the best from SATW ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Very beautiful LO! The flowers are amazing!! Thank you for playing with us at Studio75 Challenge this month!

    OdpowiedzUsuń
  11. Co za energia słoneczna! Cudne LO i piękne kwiatuszki Dziękujemy za udział w wyzwaniu na blogu Project Prezent, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń