23 listopada 2015

Pomysły na prezent świąteczny: segregator kulinarny

Witajcie!

Święta już za miesiąc, więc czas zacząć rozglądać się za prezentami dla najbliższych. Będę Wam od czasu do czasu podpowiadać, co można u mnie zamówić, by sprawić rodzinie i przyjaciołom miłą niespodziankę :-)

Rękodzieło to nie tylko sztuka dla sztuki, dziś udowodnię, że ręcznie wykonane przedmioty z papieru mogą być nie tylko ładne i oryginalne, ale również - bardzo praktyczne :-)

Świetny pomysł na prezent świąteczny dla mamy, siostry, przyjaciółki, a także dla męża, chłopaka, kolegi, czy brata, który pasjonuje się gotowaniem, jest segregator na przepisy. Daje więcej możliwości niż tradycyjny notes kulinarny, karty z przepisami można przepinać, dowolnie zmieniając ich miejsce, a przestrzeni wewnątrz segregatora jest sporo, zmieszczą się tam zatem wszystkie ulubione przepisy :-)

Segregator jest solidnie wykonany, ze sztywnej tektury w naturalnym, brązowym kolorze i ma wymiary 20x23 cm.

Przygotowałam przykładowy segregator, utrzymany w biało-czerwonej kolorystyce. Krata i koronki to coś, co kojarzy mi się z kuchennym klimatem :)


Okładka może być, oczywiście, ozdobiona większą ilością dodatków, ale tu postanowiłam ograniczyć się do jednej kwiatowej kompozycji i postawić przede wszystkim na warstwy i kontrast kolorów :)

Na grzbiecie segregatora umieściłam małą, metalową łyżeczkę. Dzięki umieszczeniu motywu kulinarnego na grzbiecie, nikt nie będzie mieć wątpliwości co do tematyki wnętrza, nawet, jeśli segregator będzie postawiony na półce i nie będzie widać napisu na froncie :)


Tak, jak już wspomniałam, wewnątrz jest sporo miejsca na przepisy. W prezentowanym segregatorze zamieściłam pasujący kolorystycznie wkład, z jednostronnym zadrukiem w tematyce kulinarnej. Kart jest 100, ale na życzenie mogę ich zamieścić więcej, myślę, że zmieści się ok. 130-150.


Na wewnętrznej stronie okładki przygotowałam kieszonkę. Można do niej wsadzić np. przelicznik wag (taki również mogę wykonać do kompletu), albo schować tam przepisy, których nie zdążyliśmy przepisać na właściwe karty segregatora :) Jeśli przepiśnik ma być prezentem, w kieszonkę można wsunąć np. liścik ze świątecznymi życzeniami!


W segregatorze umieściłam też 4 karty z przekładkami: zupy, dania, desery i przekąski. Takie rozwiązanie ułatwia utrzymanie porządku w przepisach oraz przyspiesza wyszukanie konkretnej receptury. W moim segregatorze przekładki pozostawiłam w ich pierwotnej formie, ale oczywiście można je również ozdobić :)


Serdecznie polecam taki ręcznie ozdobiony segregator jako prezent, nie tylko na święta, ale także na wiele innych okazji, jak urodziny, imieniny, czy z okazji przeprowadzki do nowego mieszkania :) Porządna księga kulinarna, ze sprawdzonymi przepisami, to coś, co przyda się w każdym domu!

To wszystko na dziś, a za niedługo podsunę Wam kolejne pomysły na świąteczne prezenty!

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia Udalska

5 komentarzy:

  1. jaki cudny!!!!!
    i ta łyżeczka na grzbiecie! no miodzio!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny jest, bardzo elegancki!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczny, oczy same się świecą do takiego prezenciku, pomysł z łyżeczką- kapitalny :))
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Beautiful binder! Looks stunning!!

    OdpowiedzUsuń